10 reguli de conduita a schiorilor care utilizeaza partiile sau traseeele de schi stabilite de Federatia Internationala de Schi

Pentru ca schi-ul sa fie doar placere si sa nu existe probleme, este recomandata respectarea regulilor de mai jos, 10 reguli de conduita a schiorilor care utilizeaza partiile sau traseeele de schi stabilite de Federatia Internationala de Schi. Regulile sunt promovate de www.austria.info, dar ar trebui respectate nu doar pe partiile din Austria, ci oriunde in lume, inclusiv in Romania.

1. Atenţia la persoanele din jur

Fiecare schior trebuie să schieze în aşa fel încât să nu puna în pericol viaţa altui schior sau să îi cauzeze acestuia un prejudiciu.

2. Viteză controlată şi schiat responsabil

Fiecare schior trebuie să se asigure că are o vizibilitate maximă înspre direcţia în care schiază. Fiecare schior trebuie să îşi adapteze viteza şi maniera proprie de a schia la nivelul său de cunoştinţe, starea zăpezii, gradul de dificultate a pârtiei, condiţiile metereologice, precum şi la densitatea traficului de pe pârtie.

3. Alegerea corectă a culoarului

Schiorul care coboară pe pârtie trebuie să îşi aleagă cu grijă culoarul, astfel încât să nu pună în pericol schiorii aflaţi în aval.

4. Depăşirea

Depăşirea celorlalţi schiori este permisă doar de sus în jos, fie pe partea dreaptă, fie pe partea stângă, cu o condiţie: depăşirea trebuie să fie suficient de largă pentru a evita o eventuală evoluţie neaşteptată a celui ce urmează a fi depăşit.

5. Traversarea pârtiei sau reluarea parcursului după o oprire temporară

Cu ocazia traversării unei pârtii sau a reluării parcursului după o oprire temporară, fiecare schior trebuie să se asigure prin examinarea traficului din amonte şi aval, că atât el, cât şi ceilalţi schiori, sunt în afara oricărui pericol.

6. Staţionarea pe pârtie

Exceptând urgenţele, fiecare schior trebuie să evite staţionarea pe pârtie, mai ales în porţiunile înguste sau cu vizibilitate redusă. Un schior căzut într-o astfel de porţiune este obligat să o elibereze pârtia în cel mai scurt timp.

7. Urcarea şi coborârea la pas

Schiorul trebuie să utilizeze doar marginea pârtiei în cazul în care urcă sau coboară la pas.

8. Respectarea indicatoarelor şi a marcajelor

Fiecare schior trebuie să respecte indicatoarele de semnalizare şi balizele de marcare instalate pe pârtie.

9. Acordarea de ajutor în caz de accidente

În caz de accident, fiecare schior este obligat să anunţe postul de prim ajutor şi să acorde sprijin la transportarea schiorului accidentat.

10. Obligativitatea legitimării

Fiecare schior, fie că este martor sau direct implicat într-un accident, de cauzarea căruia se face vinovat sau nu, este obligat să se legitimeze.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply